سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جلوه معشوق

مرگ آگاهی

مرگ آگاهی،ابزاری در جهت درمان

«دکتر علی اسلامی نسب»، روان درمانگر، نویسنده و مسول«انجمن شفای وسواس»،درباره مرگ،در گفت‌وگو با سرویس گزارش خبرگزاری ایکنا می‌گوید:‌ هنوز جایگاه اندیشیدن به مرگ و به خدمت گرفتن اثرات سازنده آن، در میان مردم و حتی پزشکان و روان شناسان به خوبی درک نشده است.

او که مهمترین اصل در درمان بیماران وسواسی را استعانت از اثرات مثبت مرگ آگاهی می‌داند،علت گرایش به این نحوه از درمان را در تجربیات چندین ساله کاری خود در این زمینه خلاصه کرده و می گوید:

به اعتقاد من، ریشه درمان برخی امراض روحی_روانی و گاهاً جسمی، در مرگ آگاهی است.

او در باره اثرات تربیتی مرگ آگاهی در میان افراد ،می‌گوید:تجربه چندین ساله من اثبات کرده که یاد مرگ افراد را متوجه گناهانشان می کند و به عامل توبه برای این افراد تبدیل می شود،چرا که فرد با ارزیابی مجددی که از رفتارهای خود به عمل می آورد،درپی انطباق هرچه کاملتر خود با اصول ومعیارهای اعتقادی و دینی برخواهد آمد.

من معتقدم،هر کس که به دنبال ایجاد تغییر در سبک زندگی خود است با توسل به افزایش آگاهی ازمرگ می‌تواند به تحولات مثبتی در این زمینه دست یابد.

به اعتقاد من،خدا با آفرینش مرگ به عنوان نقطه مقابل زندگی،در وهله اول در صدد معرفی خود به بندگانش برآمده است تا مطلق بودن خود را به اثبات برساند و به ما بفهماند منشأ درمان و آرامش، خود اوست.

او در پاسخ به این سوال که آیا پس از گذشت سالها،هنوز درمان بیماران به شیوه مرگ آگاهی،برای او دارای جذابیت هست یا نه می‌گوید: فکر می‌کنم که این کار هیچگاه برای من عادی نخواهد شد.دیدن مردگان،به من این را فهمانده که آن روی سکه مرگ آگاهی،خدایی است که بی‌انتهاست و از این رو، این رشته و سیاق درمانی،هنوز برای خود ناگفته‌های بسیاری دارد.منبع : خبر گزاری قرآنی ایران